Een beurs of ander soortgelijk bedrijfsevenement is een uitstekende gelegenheid ter promotie van jouw bedrijf. Het weggeven van promotieartikelen op een beurs of event heeft daarom nog steeds toegevoegde waarde. Want met de juiste weggevers kan jij beter al jouw promotionele doelen bereiken.
Een giveaway aan een bezoeker overhandigen kan bijvoorbeeld een voortreffelijke aanleiding zijn om op een natuurlijke manier beursbezoekers aan te spreken. Zo kom je er onder meer achter waar ze precies naar op zoek zijn, welke oplossing jij daarvoor kunt bieden, et cetera.
Waarom wil je iets weggeven is bij het selecteren van de ultieme giveaways vaak de belangrijkste vraag. Het antwoord op die vraag steekt waarschijnlijk achter jouw bedrijfsverhaal. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je bedrijf een nieuw product of slogan heeft, dat je graag onder de aandacht wilt brengen.
Met een subliem passend promotieartikel zal dit een stuk gemakkelijker gaan. Daarom hebben we voor jou een overzicht samengesteld van de top 5 beste promotieartikelen op een beurs.
1. Duurzame drinkfles
De hervulbare waterfles staat ongetwijfeld op de eerste plek van promotieartikelen. Er zal daar zeker een goede reden voor zijn. Laten we het er maar op houden dat de duurzaamheid ervan buitengewoon goed bij de hedendaagse tijdgeest past.
Door dit als giveaway te gebruiken laat je als bedrijf immers zien milieubewust te zijn. Een waterfles is natuurlijk ook ideaal als een sportfles, voor gebruik op kantoor of tijdens allerlei (bedrijfs-)uitjes.
2. Stevige draagtas
Gratis katoenen of canvas tassen, shoppers en tote bags. De meeste mensen kunnen hier, net als bij de weggeef plastic tassen van de supermarkt, nooit genoeg van hebben. Het zijn echter vooral de bedrukte katoenen tassen die erg geliefd als promotieartikel zijn.
Deze handige shoppers zijn niet alleen behoorlijk duurzaam, maar bieden uiteraard ook voldoende ruimte voor je bedrijfslogo of andere reclame-uiting.
3. Bedrukte paraplu’s
Een paraplu weggeefactie is één van de beste hulpmiddelen om je bedrijf te promoten. Het zijn ideale reclamedragers, want jouw boodschap verspreidt zich automatisch iedere keer wanneer iemand zijn of haar paraplu openvouwt.
Iedereen houdt van een paraplu en heeft ook zeker een paraplu nodig. Iets wat vooral voor weggeef paraplu’s geldt! Ze zijn dan ook bijzonder bruikbaar als bescherming tegen de regen om droog te blijven of als schaduw tegen de zon!
4. Kleding
Denk in dit geval aan t-shirts, hoodies of sokken. Elk persoon die jouw met logo of slogan bedrukte kledingstuk draagt, is in wezen een wandelend reclamebord. Hij of zij brengt je marketingcampagne dan ook misschien op plaatsen die je anders nooit zou kunnen bereiken!
De fabricagekosten zijn over het algemeen relatief laag, de resultaten zien er goed uit en ze nodigen bovendien sterk uit tot hergebruik. Je kunt in plaats van kleding ook aan een cap denken. Kies in dit geval echter voor een zeer subtiele branding, en het liefst een cap in 1 kleur.
5. Hippe zonnebrillen of een muts
Als het lente of zomer is, deel dan gewoon gratis promo zonnebrillen uit op een beurs. Want met het gebruik van een promotionele zonnebril kan jij op een uiterst creatieve wijze je merkboodschap (letterlijk) recht voor de ogen van jouw publiek plaatsen.
Is de herfst of winter in aantocht? Ga dan voor weggeef mutsen! Want deze zachte en gezellige wearables houden ieders oren aangenaam warm, waar men ook loopt of sport. Dit zijn ongetwijfeld giveaways die men graag van jou aanneemt.
De waarde van het gebruik van promotieartikelen op een beurs
De waarde van giveaways wordt maar al te vaak groot onderschat. Promotionele producten kunnen niet alleen de naamsbekendheid prettig vergroten, maar jouw bedrijf ook helpen een geweldige eerste indruk te maken.
De beste promotieartikelen zorgen er bovendien voor dat jouw naam nog lang na het eerste contact onder de aandacht van nieuwe klanten blijft. Denk daarom ook niet wat deze weggeefartikelen jouw bedrijf gaan kosten, maar kijk liever vooruit naar wat ze jouw bedrijf op zullen leveren!
Je komt er zo al vlot achter dat dit type promoties op de lange termijn veel meer opbrengen dan dat ze kosten. Doe deze weggeefacties echter consequent zo uitgekiend mogelijk. Want alleen dan haal je het meeste rendement uit al je giveaways!